Seminarium „Dzikich Studiów” adresowane jest do przyrodników, inicjatorów leśnych przedszkoli, pedagogów, a przede wszystkim do zainteresowanych bliskim kontaktem z Naturą.
Podczas praktycznych zajęć w terenie oraz wykładów uczestnicy poznają nowe możliwości na drodze głębszego poznania i zrozumienia świata dzikiej przyrody.
Dzika przyroda była kiedyś naszym domem, a człowiek będąc częścią tego świata, doskonale czytał jego język. Nasi przodkowie wiedzieli, że przyroda potrafi być wspaniałym przewodnikiem, ale też i surowym nauczycielem, więc odnosili się do niej z szacunkiem.
Chcąc na nowo odkrywać świat dzikiej przyrody i dzielić się tą pasją z innymi, musimy najpierw cofnąć się o kilka tysięcy lat wstecz, kiedy to zdobywanie wiedzy o otaczającym nas świecie stanowiło naturalny proces, opierający się na poczuciu głębokiej integracji ze wszystkim, co pozwalało nam przetrwać.
Wydawałoby się, że dzisiaj zbędne już są dawne umiejętności, a nasze zmysły obejmują świat na miarę naszych potrzeb.
Jednak w dobie podwyższonej troski o naszą Planetę i o nas samych, warto przypomnieć sobie stare drogi, które łączą człowieka ze światem przyrody. A ona wciąż ma jeszcze dużo do opowiedzenia…
W programie spotkania:
- Na czym opiera się tzw. Pedagogika Dzikiej Przyrody?
- Podstawowe praktyki na drodze lepszego poznania i zrozumienia świata dzikiej przyrody.
- Otwieranie zmysłów. Uważność.
- Jak skutecznie dzielić się swoją pasją i wiedzą z innymi?
Kontakt i zgłoszenia:
Alina Michalik dzikiestudia@gmail.com tel. 606 415 128
Przed zgłoszeniem proszę o dokładne zapoznanie się z treścią wydarzenia oraz naszą stroną internetową: www.dzikiestudia.pl
Termin: 12-14.04.2019
Cena: 500 zł od osoby (obejmuje koszt uczestnictwa, pełne wyżywienie oraz nocleg w kilkuosobowych pokojach!)
Przedpłata: 250 zł/od osoby (do 25.03.2019)
Nocleg: Ośrodek edukacji ekologicznej „Zaułek Benowo” w Gminie Ryjewo (woj. pomorskie)
http://ekokwidzyn.pl/zaulek-benowo-o-zaulku/
*Uczestnicy seminarium otrzymują zniżkę na udział w rocznym kursie Pedagogiki Dzikiej Przyrody 2018/2019